Fysio - Pilates

Klik her og læs om Benefits nye tilbud om Fysio- Pilates med priser og holdtidspunkter.

Fysio-Pilates er det bedste fra det traditionelle Pilates anvendt fysioterapeutisk. Det er en skånsom træningsform, som kan tilpasses den enkelte uanset alder, diagnose og træningstilstand. Det er især godt til dig, der f.eks har en skade i ryggen eller hoften, lige har født, er stresset, eller har en dårlig kropsholdning. Fysio-Pilates er kendetegnet ved rolige og kontrollerede bevægelser og foregår på små hold af  8-10 deltagere, hvor underviseren er en specialuddannet fysioterapeut. Øvelsernes sværhedsgrad afhænger helt af den enkelte deltagers niveau og derfor vil du i undervisningen blive guidet af fysioterapeuten, som under øvelserne kommer rundt og hjælper dig.

I forhold til mange andre træningsformer fokuseres der på at styrke de små dybe muskler omkring rygsøjlen, som er de muskler, der har en afgørende betydning for kroppens stabilitet. Desuden opøves de overfladiske og kraftige muskler i at slappe af og der arbejdes med at udføre øvelserne korrekt og samtidigt bruge vejrtrækningen på en hensigtsmæssig måde. Under alle øvelserne fokuseres der på en korrekt kropsholdning, så muskler og led ikke overbelastes.

Hvad er fordelene ved Fysio-Pilates:

• De små dybe muskler omkring rygsøjlen styrkes, og derved kan du mindske eller forebygge skader og smerter.
  • De teknikker/principper du lærer under træningen kan bruges ved almindelige daglige gøremål, såsom støvsugning, tørre støv af, løft, bilkørsel, havearbejde osv.
  • Du får en god og stærk kropsholdning.
  • Du får større kropsbevidsthed og dermed bliver du bedre til at lytte til kroppens signaler.
  • Øvelserne er medvirkende til at mindske stress.
  • Du får større smidighed, faste og lange muskler, en stærkere krop og en bedre balance.