Kompressionterapi

TræningsHuset tilbyder kompressionsterapi i form af lymfepres/drænage.

Formålet er at afhjælpe hævelse/ødemer, spændt væv/stivhed, smerter samt ømhed i arme eller ben.

Lymfeødem kan opstå som primært eller sekundært ødem. Primært lymfeødem opstår uden kendt årsag og kan være arveligt medfødt. Sekundært lymfeødem kan forekomme efter et traume/fraktur, en ulykke, en operation eller efter kræftbehandling.

Lymfepres/drænage, også kaldes kompressionsterapi, kan afhjælpe ovenstående problematikker. Kompressionsterapi føles som en blød massage. Man får en manchet (støvle/ærme) på, hvor der fyldes luft i de indbyggede kamre. Derpå presses overskydende væske tilbage mod hjertet, som er kroppens store pumpe. Herved stimuleres lymfesystemet og ødemet blødgøres og generne formindskes i arme eller benene. Effekten af kompressionsterapi er medicinsk godkendt og dokumenteret.

Kompressionsterapi kan:

• Nedsætte smerter og hævelser efter operation og skader.
  • Nedsætte ødem efter traume og sportsskader.
  • Øge blodgennemstrømningen og blodcirkulationen.
  • Give en hurtigere restitution.
  • Give behandling og lindring af forskellige kredsløbsforstyrrelser; følger efter kræft, diabetes, åreknuder eller neuropati.

Priser:

Normalpris koster 399,- pr. behandling a´ 45 min og heraf giver Foreningen AKTIV 35% af regningen. (max 6 x behandlinger)

Send os en mail hvis du vil vide mere om kompressionsterapi eller booke en tid: info@traeningshuset-lind.dk.

Læs  mere ved at klikke på linket →  https://traeningshuset-lind.dk/kompressionsterapi/