Glad Træning v. Midtjysk Fysioterapi

Hvis du har gener i hofte eller knæ, som forhindrer dig i at gøre de ting du gerne vil, tilbyder Foreningen AKTIV 25% på GLA:D artroseskole, som er et svensk koncept, hvor du ved uddannelse og træning lærer at tackle dine smerter og træne dit knæ eller din hofte. Al undersøgelse, undervisning og superviseret træning foregår på Midtjysk Fysioterapi, og varetages af uddannede GLA:D instruktører.

Hvad kræver det at dig, som gerne vil deltage?
For at kunne deltage på dette hold, skal du have en lægehenvisning og herefter tilmelder du dig ved Midtjysk Fysioterapi tlf: 97 12 72 57

Forløbet hos Midtjysk Fysioterapi:

•  En førstegangs undersøgelse med udfyldning af spørgeskemaer, klinisk undersøgelse samt funktionstests.

• Undervisningsgange er tirsdage og torsdage kl. 16.00, onsdage kl. 14.00 og fredage 12.30.

• 12 x træning på hold, fordelt på 6 uger, superviseret af en fysioterapeut. 1 times effektiv træning pr. gang.

• Evaluering og træningsafslutning.

• Holdstørrelsen er maximalt 10 personer for at sikre kvaliteten i den superviserede træning.

• Hele forløbet koster omkring 2100 kr. hvoraf Foreningen AKTIV betaler 25% af egenbetalingen og er man også medlem af Sygesikring Danmark betaler Foreningen AKTIV 25% af egenbetaling.

Læs mere om GLAiD